niedziela, 9 grudnia 2012

Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego







Oprócz ubezpieczenia od przewoźnika każdy z Was powinien posiadać EKUZ.

„Obywatele krajów Unii Europejskiej powinni mieć ze sobą Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) w czasie pobytu w innym kraju członkowskim. Będziesz jej potrzebować, aby otrzymać zwrot kosztów ewentualnego leczenia.
Upewnij się, czy twoje szczepienia są aktualne, zwłaszcza jeśli chodzi o szczepienia przeciw odrze, śwince, różyczce i kokluszowi, jak również szczepienia kontrolne przeciwko tężcowi i polio. Jeśli chorowałeś ostatnio na jakąś chorobę zakaźną, upewnij się przed przyjazdem do Rzymu, że już nie będziesz zarażać innych.
W czasie spotkania punkt medyczny będzie znajdował się w centrum miasta.”

Dlatego zobowiązuję każdego z Was o zatroszczenie się o wydanie takiej karty.
Ze szczegółami możecie zapoznać się na stronie: https://www.ekuz.nfz.gov.pl/
Dla ułatwienia podaję adresy najbliższych Wam punktów wydawania owych kart:

Bielsko-Biała
43-300 Bielsko-Biała ul. Dworkowa 2
tel. 33/ 498 98 00, fax 33/ 498 98 13

Cieszyn
43-400 Cieszyn ul. Bobrecka 27
tel./fax 33/ 857 86 51

3 komentarze:

Puma pisze...

Byłam dziś załatwić kartę. Wszystko trwało 5 minut :) Kartę wydają na miejscu :)

MB pisze...

Też załatwiałam kartę we wtorek, przyślą pocztą :) Choć dziwne, że Ci wydali, bo Pani przez telefon powiedziała mi, ze oni karty wydaja tylko w czwartki :D :D :D Mylą zeznania Ci urzędnicy :D

Puma pisze...

??? Ja nawet chciałam, żeby mi przesłali bym nie musiała przychodzić ponownie, a Panie przeurocze swoją drogą powiedziały "ale proszę jeszcze zostać karta się już drukuje". Wszystko to miało miejsce w poniedziałek, a nie w jakiś czwartek. Poszłam przetestować na własnej skórze i byłam pod wrażeniem. No cóż...