czwartek, 28 stycznia 2010

"Magia - cała prawda" - sobota, Bielsko-Biała



Witam wszystkich! :) Może trochę na ostatnią chwilę, ale postanowiłem umieścić tu plakat na temat sobotniego sympozjum w Bielsku. Wybieram się na nie, więc może kogoś tak "przypadkiem" spotkam. Co nie? ;)
A oto strona Sympozjum

środa, 27 stycznia 2010

Taizé zaprasza wszystkich do modlitwy za Haiti 12 dnia każdego miesiąca




W odpowiedzi na sugestię haitańskiej młodzieży, Wspólnota z Taizé zaprasza każdego, kto może, do modlitwy za naród Haiti, pojedynczo lub w grupach, 12. dnia każdego miesiąca przez 12 miesięcy, po trzęsieniu ziemi, które dotknęło ten kraj 12 stycznia.

Pewien młody człowiek, który był wolontariuszem w Taizé latem 2006, pisze: „Od wtorku 12 stycznia, kiedy kraj dosięgła ta głęboka niedola, nie potrafię odróżnić życia od śmierci. Jednak Bóg jest wielki i jako że jest miłością, Jego miłosny plan już jest dla nas przygotowany. Śpiewy z Taizé dają mi siłę i pewność, jakiej nigdy wcześniej nawet sobie nie wyobrażałem. Poproście ludzi z całego świata o modlitwę za Haitańczyków przez 12 miesięcy 12. dnia każdego miesiąca. Nie wahajcie się! To bardzo
ważne.”

Haiti: Wiadomości od młodych ludzi: http://www.taize.fr/en_article9734.html

Przed 12 lutego na stronie internetowej Taizé znajdziecie propozycję
modlitwy, którą można się tego dnia pomodlić.

sobota, 16 stycznia 2010

Modlitwa Noworoczna





Serdecznie zapraszamy na styczniową modlitwę kanonami z Taize, która odbędzie się 26.01.2010r o 19:00 w kościele św. Elżbiety w Cieszynie. Po modlitwie będzie spotkanie dla młodzieży z cieszyńskich parafii. Opowiemy im czym jest Taize, a kto będzie chętny będzie mógł dać świadectwo - kilkoro chętnych już mamy.
Do zobaczenia :)

Filmik

Wreszcie mi sie udało załadować na YouTube filmik o Rubbish team:
http://www.youtube.com/watch?v=O5C0NeLoSQ0

Pozdrowienia :)

czwartek, 7 stycznia 2010

Spotkanie :)

Kochani spotkanie po pielgrzymkowe odbędzie się 12 stycznia 2010 roku o 19:15 w salkach przy parafii św. Elżbiety. Serdeczne zapraszamy :)

Jeszcze o pomyśle Proboszcza. Chodzi o zorganizowanie modlitwy kanonami 26.01.2010 roku i daniu po niej kilku świadectw z Pielgrzymki Zaufania przez Ziemię dla ludzi zgromadzonych na tej modlitwie.

wtorek, 5 stycznia 2010

Świadectwo rubbish team

Tak więc zapraszam do obejrzenia pierwszej części zdjęć - od razu zapowiadam że nie są jakieś super-ekstra ale zawsze coś. mam nadzieję że Marcin i Adam się postarają wrzucić swoje bo mają ich znacznie więcej (i nasze zdjęcia się trochę uzupełniają).
Zdjęcia tu:
http://picasaweb.google.com/dominika.masarska/ESMTaizePoznanPrzeOm20092010#

Oprócz tego chciałabym się podzielić z wami moim świadectwem - napisałam to poniższe z myślą o naszej stronie oazowej więc nie tylko dla osób "wtajemniczonych" dlatego zawiera sporo dla Was rzeczy oczywistych- no ale szczerze mówiąc nie chce mi sie go pisac na nowo :P

Radość, która jest we mnie po powrocie z Poznania nie pozwala mi się z Wami nie podzielić tym niesamowitym doświadczeniem Europejskiego Spotkania Młodych organizowanego przez Taize.
Dla mnie było to pierwsze tego typu spotkanie (bo ani z Taize nie miałam wcześniej nic wspólnego ani nie byłam nigdy na Światowych Dniach Młodzieży). Niesamowite ile można przeżyć, nauczyć się, dowiedzieć, ubogacić w tak krótkim czasie :) Własciwie nie wiem od czego zacząć ;)
Przed wyjazdem uświadomiłam sobie, że potrzebuję nabrania sił i zapału, który pod koniec męczącego roku był już raczej wątłym płomykiem, że brakuje mi odwagi i pozytywnego nastawienia w zwiazku z najbliższymi miesiacami nowego roku, a najbardziej zaufania do Pana Boga. Wlaściwie przed Świętami miałam w sobie dużo takiej niechęci do robienia czegokolwiek, wysilania się, nawet trochę smutku i złości chociaż nic się nie stało (może to takie przemęczenie i troche wypalenie?).
I co sie stało w Poznaniu?
Dla mnie było to jedno wielkie święto jedności! Jest jedność wśród chrześcijan, jesteśmy w stanie się porozumieć, śpiewać jednym głosem, razem modlić, dzielić doświadczeniami, razem bawić :) Można było odczuć, że ogarnia nas Jeden DUch! Że 30 tysięcy młodych ludzi jest w stanie włożyć wiele starań i przemierzyć pół świata żeby się spotkać i razem przeżywać naszą wiarę.
Modliliśmy się trzy razy dziennie kanonami z Taize i jakby to pozbierać to te modlitwy trwały dziennie dobrze ponad trzy godziny, oprócz tego Eucharystia - czy nie było tego za dużo? Szczerze mówiąc tak naprawdę nadal czuję pewien niedosyt ;) Mam nadzieję, że to zaowocuje odnowieniem mojej osobistej modlitwy, bo bardzo tego potrzebuję!
Europejskie Spotkanie jest częścią tzw. Pielgrzymki Zaufania Przez Ziemię. Jakim niesamowitym zaufaniem musieliśmy obdarzać siebie nawzajem! Zaufaliśmy organizatorom, Poznań zaufał nam, że będzie spokojnie, mieszkańcy ze 160 parafii z Poznania i okolicznych miast zaufali nam i ugościli w swoich domach! Ja osobiście modliłam się żebym potrafiła zaufać Bogu, a przez to też mieć w sobie pokój. Nie dostałam tego w 'gotowej postaci' ale dostałam ziarenko, które mam pielęgnowaać - pracować nad swoim zaufaniem nadal. /Ich verstehe deine Wege nicht, aber du weißt den Weg für mich.../
Spotkaliśmy tam mnóstwo wspaniałych osób i pewnie z większością z nich nigdy więcej się nie zobaczymy, nie będziemy utrzymywac kontaktu - ale dotarło do mnie, że najważniejsze jest to, że razem przeżyliśmy coś wspaniałego i ubogaciliśmy się nawzajem :)
Doświadczenie bogactwa kulturowego (nie tylko bollywood na żywo ;) )wręcz na każdym kroku też było bardzo budujące :)
Do sprawnego funkcjonowania w tak licznej wspólnocie potrzeba mnóstwo zaangażowanych osób m.in. w rejestrację przyjeżdżających, kierowanie ruchem, rozdzielanie posiłków i sprzątanie. Te wszystkie prace wykonywali sami uczestnicy spotkania - można się było zapisać do tzw. grupy pracy i włączyć w którąś służbę. Zadziwiała mnie świetna organizacja tego wszystkiego i to jak dobrze mogą współpracować ludzie z różnych krajów, mówiący w różnych językach i to tylko dlatego że chcą sobie nawzajem pomagać! Nie przypuszczaliśmy, decydując się na wzięcie udziału w jednym z work teamów, że może nam to dać tyle radości - tak się złożyło że solidarnie (nasi oazowicze) dostaliśmy zbieranie śmieci podczas kolacji :D Nie będe tu dużo pisać (być może niebawem coś wiecej sie na ten temat pojawi ;) )
Z różnych wyjazdów i rekolekcji wiedziałam, że wspólne sprzątanie może być radością, ale że aż taką?! :)
Co do radości jeszcze - po tym co już napisalam chyba widac wystarczajaco dobrze ile mam jej teraz w sobie. mam nadzieję, że wszyscy z nas będa umieli świadczyć własnie tą radością, że się będą nas pytali ludzie dlaczego nam tak wesoło :D Od naszego świadectwa zależy tak naprawdę między innymi pokój na świecie!

Nie sposób tu chyba wymienić wszystkich achów i ochów na temat tego Spotkania! Najfajniejsze jest to, że owoce będą sie mogły dalej mnożyć w nas :) Mam nadzieję, że nie damy się przygnnieść rzeczywistości do której wracamy, że jesteśmy po tym Spotkaniu choć troche silniejsi :) Oby sie okazało, że kiedy emocje opadną i trochę ochłoniemy zostana w nas trwale owoce!

Narazie wyjazd na przyszłoroczne spotkanie do Rotterdamu wydaje mi się zbyt abstrakcyjny, ale kto wie co tam nam Pan Bóg przygotował? I co nam odbije ^^

Za ten niesamowity czas i ogromną ilość Twoich łask - dzięki Ci Panie !!
Mane nobiscum Domine Jesu Christe!

Pozdrowienia dla wszystkich :)
Dominika

niedziela, 3 stycznia 2010

Moje Miasto Poznań :)

Polecam stronkę MMPoznań
http://www.mmpoznan.pl/search?radioSearchType=&q=Taize&ns_query=Taize
Znajdziecie na niej artykuły o tegorocznym, a raczej zeszłoroczny Europejskim Spotkaniu Młodych oraz szereg ciekawych zdjęć :)

Koniec autobusu zaczyna sie zaraz za przednią szybą ;)

Witam

Dzieki Bogu mieliśmy szczęście być na spotkaniu Taize w Poznaniu oraz szczęśliwie wrócić do naszych domów. Teraz nadszedł czas dzielenia się tym co dostaliśmy. Co prawda blog nazywa sie koniec autobusu, lecz niech nikt sie nie czuje nieupoważniony lub pominięty, KONIEC AUTOBUSU ZACZYNA SIĘ ZARAZ ZA PRZEDNIA SZYBĄ. Zapraszamy więc do zamieszczania tutaj swoich zdjęć (wybranych) i przeżyć, świadectw, przemysleń,jak również i może śmiesznych sytuacji. Dzielmy sie tym co było nam dane aby to również ubogacało innych.

Aby móc umieszczać wpisy na tym blogu, piszcie do mnie (yottael(małpa)gmail.com)(zamiast "(małpa)" wstawcie "@") albo do Pumy(pisała już do was, wiec macie jej e-mail.).